Strikt eller inte...

Fusk, fuskar eller fuskat...
Tror allt fler idag skapar ännu mer dålig självkänsla när man använder de orden till sig själv.
Om vi skall hålla oss till det ämnet som bloggen handlar om, så varför "straffa" sig själv genom att ha dåligt samvete för att man "fuskat", exempelvis ätit en bit choklad som innehåller för mycket socker eller kolhydrater.
Inse istället att du redan tagit det stora klivet och avstått från så mycket kolhydrater och socker.
Jag unnar mig ofta 70% choklad och jag vet att det innehåller mer socker än jag bör äta kanske.
Men jämförelsen från förr vad jag vanligtvis dragit i mig per dag är hästlängder ifrån. Och jag VET att det går såpass bra för mig i min förändring att jag kan unna mig lite choklad då och då.
 
Har ofta haft problem att hålla avstånd ifrån godis, läsk m.m.
Men efter att provat denna livsstilskost så kan jag idag säga att det ALDRIG varit lättare än vad det är just nu.
Jag är aldrig sockersugen längre. Och när man går förbi godishyllorna eller coca-cola backarna så vattnas det inte längre i munnen. 
Jag tänker inte ens på att de är där längre :) Underbar men också konstig känsla.
Jag går aldrig hungrig längre. Kan gå många timmar på en måltid utan att tappa energi.
 
Så till er som känner att ni har dålig karaktär och inte kan hålla sig ifrån detta "knarkandet": Prova att ändra er kost, så kommer resten efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0